"BIEDRONKI"
GRUPA 6- 5- LATKI
WYCHOWAWCZYNI - AGNIESZKA SZYCHOWSKA - SZADKOWSKA
CO U NAS SŁYCHAĆ:
#klockowezadania #budujzpotencjałem #klockowewyzwanie
„W MAJOWE DNI BUDUJ I TY" – KLOCKOWE WYZWANIE
W konkursie wzięło udział 12 dzieci.
Przyznane zostały:
* I miejsca:
- Igor Wasiak
-Antoni Zdun
- Krzysztof Gędek
* II miejsca:
- Zofia Machaj
- Franciszek Kłąb
- Aleksander Krawczyk
"OD PRZEDSZKOLA DO AKTORA"
II miejsce - Sabinka Moskwik
III miejsce ex aequo Karolinka Kordel i Staś Dziuda
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
NAUCZANIE ZDALNE – 03.02.2022 r.– 04.02.2022 r.
Witamy Państwa oraz kochane Biedronki.
Przedstawiam Wam kilka propozycji zabaw i ćwiczeń do wspólnej realizacji w domu, z Rodzicami przez dwa kolejne dni.
1. Zapraszam do obejrzenia filmu o zwierzętach, które mieszkają w krainie „wiecznej zimy” https://youtu.be/IMVvh0pJniI . Porozmawiajcie o tym, jak one wyglądają. Postarajcie się zapamiętać ich nazwy.
2. Zabawa muzyczo-ruchowa. Pośpiewajcie wspólnie piosenkę https://youtu.be/0zNJmhjJCBY. Naśladujcie taniec pingwinków. Zwróćcie szczególną uwagę na właściwe pokazanie prawej i lewej nogi.
3. Zabawa matematyczna - Gdzie jest miś? Potrzebny będzie miś/przytulanka i krzesło. Wykonujcie polecenie dotyczące ułożenia misia względem krzesła( po prawe stronie, po lewej stronie krzesła, pod, nad krzesłem, na krześle.
4. Wykonajcie kilka zabaw badawczych ze śniegiem, pn. włóżcie śnieg do czterech słoiczków. Kolejno wsypcie do nich sól, piasek i cukier. Obserwujcie, co się dzieje? Przed wsypaniem suchych składników zastanówcie się, który śnieg stopnieje i dlaczego? Czy te zmiany są odwracalne?
5. Praca techniczna- Pingwin z butelki. Potrzebne materiały:
- butelka plastikowa przezroczysta 0.5l (bez etykiety),
- wata,
- czarny i pomarańczowy papier,
- klej magic lub taśma dwustronna lub klej na gorąco,
- opcjonalnie: ruchome oczka i czarne piórko,
- nożyczki.
Sposób wykonania:
- wypychamy butelkę watą (można sobie pomóc dzieląc watę na mniejsze kawałki i wpychając ją długopisem do środka),
- zamykamy butelkę,
- rysujemy na czarnym papierze: stopy pingwinka i jego skrzydła, wycinamy kawałek czarnego paska na jego głowę, z pomarańczowego papieru wycinamy trójkąt – dziób,
- przyklejamy wycięte elementy na taśmie dwustronnej do butelki w odpowiednich miejscach.
- przyklejamy ruchome oczka i piórko.
Zachęcam Was do przesyłania zdjęć już gotowych prac plastycznych. Jestem bardzo ciekawa jak je wykonaliście zadanie.
Serdecznie Was pozdrawiam
Pani Agnieszka
NAUCZANIE ZDALNE – 19.01.2022 r.– 21.01.2022 r.
Witam Państwa oraz kochane Biedronki.
Przedstawiam Wam kilka propozycji zabaw i ćwiczeń do wspólnej realizacji w domu, z Rodzicami przez trzy kolejne dni.
- Zabawa dydaktyczna: dorosły wypowiada zdania związane tematycznie z babcią i dziadkiem. Zadaniem dziecka jest ułożenie przed sobą tylu liczmanów (np. klocki, patyczki), ile wyrazów znajduje się w wypowiedzianym przez dorosłego zdaniu. Propozycje zdań: Kocham moją babcię. Dziadek naprawia rower. Babcia opowiada ładne bajki. Mój dziadek jest wspaniały.
- Przeczytajcie https://www.grimmstories.com/pl/grimm_basnie/czerwony_kapturek lub wysłuchajcie https://youtu.be/xZ62_lzvMO4 wspólnie bajkę „Czerwony Kapturek”. Omówcie zachowania Czerwonego Kapturka, Babci i Wilka. Oceńcie te zachowania.
- Zabawa plastyczna, rysowanie kredkami i flamastrami: dziecko rysuje portret babci lub dziadka (do wyboru) i go koloruje. Można wykonać flamastrami ramkę do obrazka.
- Pośpiewajcie wspólnie piosenkę https://youtu.be/hupypxn9o8g .
- Zabawy z literkami – litery „S”, „s”. Odszukajcie literę „S”, „s” w podanych wyrazach https://youtu.be/FJE8ndClsAs .
- Laurka i życzenia dla Babci i Dziadka. Wykonajcie wspólnie niespodziankę (laurkę) dla babci i dziadka z okazji ich święta, według własnego pomysłu. Złóżcie im życzenia.
Zachęcam Was do przesyłania zdjęć już gotowych prac plastycznych. Jestem bardzo ciekawa jak wykonaliście zadanie.
Serdecznie Was pozdrawiam
Pani Agnieszka
NAUCZANIE ZDALNE - 01.12.2021 r.– 06.12.2021 r.
Witamy Państwa oraz nasze kochane Biedronki. Przedstawiamy Wam kilka propozycji zabaw i ćwiczeń do wspólnej realizacji w domu, z Rodzicami przez cztery kolejne dni.
1. „Kto się śmieje?” – zapraszam wszystkich do krótkich ćwiczeń aparatu mowy.
Spróbujcie zaprezentować śmiech następujących postaci?
- Mikołaj: ho, ho, ho (niski głos),
- Królowa: ha, ha, ha (wysoki głos),
- Król: he, he, he (dość nisko),
- Czerwony Kapturek: hi, hi, hi (wysoko).
2. „Gimnastyka ze Smokiem Obibokiem”. Zapraszam wszystkie dzieci do wspólnej gimnastyki, którą możecie codziennie wykonywać wspólnie z rodzeństwem lub rodzicami.
https://www.youtube.com/watch?v=Ot5bDhfuVwI
3. Proponuję obejrzeć krótki filmik edukacyjny „Jak powstaje spektakl teatralny?”
https://www.youtube.com/watch?v=ouafFUEw5VY
4. „W teatrze”– zabawa dramowa. Po obejrzeniu filmu wiecie kim jest: autor sztuki, reżyser, kostiumograf, scenograf oraz aktor, a także co się robi w pracowni krawieckiej, perukarskiej, szewskiej i stolarskiej. Spróbujcie pobawić się w teatr. Wymyślcie przedstawienie o przygodach Świętego Mikołaja. Możecie samodzielnie wybrać lub przygotować rekwizyty (np. czapka dla Mikołaja) i wcielić się w rolę aktorów. Jako aktorów możecie również użyć maskotek lub narysować i wyciąć postacie. Przygotujcie bilety i zaproście na spektakl rodziców, dziadków. Proponuję zaprosić do zabawy rodzeństwo i wspólnie zaprezentować występ rodzicom.
5. Bilety do teatru – zabawy matematyczne (do tego zadania będą potrzebne wcześniej przygotowane bilety lub jako liczmany możecie wykorzystać klocki). Spróbujcie ułożyć i rozwiązać zadania tekstowe:
- W kasie teatru Marionetka było 5 biletów na przedstawienie „Czerwony Kapturek”. Ania kupiła 3 bilety. Ile biletów zostało w kasie?
- Mama kupiła bilet dla siebie, taty oraz dwójki swoich dzieci. Ile biletów kupiła mama?
- Do teatru przyszły dwie dziewczynki i dwóch chłopców. Ile dzieci przyszło do teatru?
Czy udało się Wam rozwiązać wszystkie zadania? Wspaniale!
Możecie w wolnym czasie sami układać i rozwiązywać podobne zadania.
6. Zachęcam Was do śpiewania piosenki „Kochany Panie Mikołaju” Majki Jeżowskiej
https://www.youtube.com/watch?v=53PPDsOw2I0
7. „A ja się bardzo, bardzo postaram i zrobię prezent dla Mikołaja…”– ponieważ w poniedziałek są Mikołajki poproszę wszystkie dzieci o wykonanie pracy plastycznej. Waszym zadaniem będzie za pomocą różnych środków plastycznych wykonać laurkę dla Mikołaja. Możecie do tego użyć plasteliny, bibuły, kredek lub farb plakatowych. A może macie jakiś inny pomysł na wykonanie tego zadania? Gotowe laurki przynieście we wtorek 7 grudnia do przedszkola.
Życzymy Wszystkim owocnej pracy
Serdecznie Was pozdrawiamy i ściskamy